Köp och leveransvillkor

Regler

Ångerrätt & returer

När du handlar på Eroticon.nu har du alltid möjlighet att inom 14 dagar, från den dagen du tar emot varan, att ångra ditt köp. För att ångerrätten ska gälla måste du kontakta oss inom dessa 14 dagar. För att vara garanterad en full retur måste produkten vara i oförändrat skick, i obruten förpackning. I enlighet med Distans- och hemförsäljningslagen kan man ångra köp med bruten förpackning men då har Eroticon.nu rätt att ta ut en avgift för eventuell värdeminskning och dra av från returbeloppet. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten. Returer skickas till GS-Vent Skarpövägen 12a 13232 Saltsjö-Boo​. Vår returavgift är 79 kr och avgift för ej uthämtat paket är 99 kr. Om du ångrar ett köp inom 14 dagar följer du hänvisningarna nedan:

1. Kontakta vår kundtjänst per mail och uppge namn, ordernummer, vilken vara du önskar returnera och orsak till returen.

2. Efter bekräftelse från Eroticon.nu skickas en retursedel ut till dig via e-post.

3. För att paketet ska komma fram i gott skick ber vi dig att paketera returen ordentligt.

4. Retursedeln klistras enkelt på paketet och kan lämnas in på Posten eller på en ombudsstation nära dig.

5. Efter att vi har mottagit returen och bedömt skicket på varan kommer vi att återbetala dig, inom 14 dagar.

Om du använder Eroticon.nu retursedel kostar returfrakten 50 kr. Denna dras av från beloppet när du blir återbetalad efter godkänd retur. Du får självklart bekosta frakten själv om så önskas men ansvarar då för att paketet skall komma fram till lagret varför vi rekommenderar att ni skickar på ett sådant sätt att paketet kan spåras ifall något skulle hända på vägen. Om paketet inte är spårbart och ej har ankommit lagret kan vi inte godkänna din retur.


I. Allmänna bestämmelser
Dessa föreskrifter definierar funktionen för online butiken under namnet Eroticon.nu som finns på
internetadressen https://Eroticon.nu och villkoren för att använda de tjänster som erbjuds av
butiken.
Reglerna definierar rättigheterna och skyldigheterna för butikens kunder, liksom rättigheterna,
skyldigheterna och skyldigheterna för den enhet som förvaltar och driver butiken.
När följande kapitaliserade termer används i förordningarna och dess bilagor, bör de förstås på
följande sätt för att tolka förordningarna
Kund – butikens erbjudande riktar sig till fysiska personer, juridiska personer och enheter utan
juridisk person, som kan förvärva rättigheter och ådra sig skyldigheter, belägna inom Republiken
Polens territorium. Fysiska personer som inte har full rättskapacitet bör, innan de använder
tjänsterna som erbjuds av butiken, få sitt juridiska ombuds samtycke och presentera det på begäran
av säljaren;
Säljare – GS-Ventilation Ornövägen 10 13232 Saltsjö-Boo. Org.nr.: 740625-3638. Säljaren kan kontaktas per
telefon på 0737032453 eller via e-post till greg@eroticon.nu;
Butik – Onlinebutik på Internet på URL: en https://eroticon.nu, som ägs av säljaren.
Godkännande av bestämmelserna i bestämmelserna och dess bilagor är frivilligt, men nödvändigt för
att använda de tjänster som erbjuds av butiken.
Administrationen av personuppgifter baseras på bestämmelserna i allmänt tillämplig lag och
integritetspolicyn på butikens webbplats.
Det är förbjudet att införa olagligt innehåll i butiken, vilket kan kränka tredje parts rättigheter eller
bryta mot den rättsliga ordningen, och störa butikens IT-infrastruktur.
Dessa föreskrifter med bilagor är förordningar i den mening som avses i art. 8 i lagen av den 18 juli
2002 om tillhandahållande av elektroniska tjänster.


II. Erbjudande
Butiken erbjuder försäljning av varor via Internet.
Varorna som erbjuds i butiken är helt nya och fria från fysiska och juridiska fel, med undantag för
produkter som är tydligt markerade som defekta på grund av fysiska defekter eller korta
utgångsdatum och säljs till ett kampanjpris.
Varornas priser uttrycks i SEK och inkluderar moms (bruttopris).
Kampanjer för de varor som erbjuds på webbplatsen kan inte kombineras om inte reglerna för en viss
kampanj föreskriver något annat.
Butiken låter dig använda följande tjänster:
Nyhetsbrev: består av gratis leverans av kommersiell och marknadsföringsinformation till kunden på
elektronisk väg. Kunden börjar använda tjänsten när e-postadressen tillhandahålls och uttrycker
viljan att ta emot meddelanden genom att markera lämplig ruta på butikens webbplats. Kunden kan
när som helst avgå från tjänsten.
Konto: består av att ha ett konto i butiken på elektronisk väg. Kunden skapar ett konto genom att
tillhandahålla kontaktuppgifter i registreringsformuläret (tillgängligt efter att ha tryckt på
”Registrera” -knappen). Denna tjänst tillhandahålls från det att Kunden får ett e-postmeddelande
som bekräftar registreringen. Kunden kan begära att kontot raderas när som helst genom att skicka
begäran till administratören som raderar kontot inom 24 timmar efter anmälan (på arbetsdagar).
Försäljning av varor via Internet.
Tjänsterna finns tillgängliga i butiken 7 dagar i veckan, 24 timmar om dygnet, med undantag för
tillfällig avstängning av butiken på grund av modernisering eller underhåll av dess IT-infrastruktur,
slumpmässiga fall orsakade av force majeure utanför säljarens kontroll och avstängning av Butiken på
grund av hackningsattacker eller misslyckande.
III. Lägsta tekniska krav
För att använda de tjänster som erbjuds i butiken är det nödvändigt att ha följande utrustning:
en dator, smartphone med den mest uppdaterade versionen av programvaran, surfplattan eller
andra mobila enheter som vanligtvis används för att surfa på webbplatser,
Internet länk,
den aktuella versionen av webbläsaren Firefox, Chrome, Safari eller Microsoft Edge eller annat,
Adobe Flash Player plug-in installerat och JavaScript, CSS-ramar och format aktiverat,
Ett aktivt e-postkonto.
IV. Ordning
Butiken säljer via Internet.
Kunden kan ingå ett avtal med tjänsteleverantören via nätbutiken dygnet runt, alla veckodagar,
medan utförandet av beställningar sker på arbetsdagar.
För att göra en beställning måste kunden:
Läser beskrivningen av produkten och dess pris och klickar sedan på knappen ”Lägg i kundvagn”;
Godkänner varorna eller varorna i korgen och priset på leveransen;
Registrerar ett konto, loggar in på sitt konto eller tillhandahåller de kontaktuppgifter som är
nödvändiga för att leverera ordern och lämnar in en förklaring om godkännande av bestämmelserna;
Väljer betalningsmetod;
Bekräftar att beställningen är skyldig att betala;
Betalning sker inom 7 dagar efter mottagandet av e-postmeddelandet som bekräftar beställningen.
De kontaktuppgifter som krävs för leverans av beställningen är: namn och efternamn,
leveransadress, stad, postnummer, telefonnummer, e-postadress och, när det gäller företagare eller
andra enheter än fysiska personer eller fysiska personer som bedriver affärsverksamhet , också de
uppgifter som krävs för att utfärda en faktura, så skatteidentifikationsnummer, företagsnamn och
företagsadress.
Kundens skyldigheter enligt avtalet för försäljning av varor kvarstår tills Kunden betalar hela priset för
varan och leveransen.
De betalningsmetoder som finns tillgängliga i butiken är betalning via banköverföring till säljarens
konto, betalkort eller via tPay-systemet. Avveckling av transaktioner med kreditkort och e-överföring
sker via tPay.pl
Om betalningen inte görs inom 14 dagar från det att e-postmeddelandet skickats till kunden som
bekräftar beställningen, kommer kunden att informeras via e-post eller per telefon om behovet av
att göra betalningen och ytterligare en tidsfrist för utförande. Underlåtenhet att göra betalningen av
kunden inom den extra tidsfristen leder till att beställningen annulleras, om vilken kunden kommer
att informeras via e-post.
Den information som avses i art. 12 sekunder 1 i lagen av den 30 maj 2014 om konsumenträttigheter
skickas till kunden till den e-postadress som användes för att placera beställningen i meddelandet
som bekräftar överlämnandet och innehållet i beställningen som gjorts av kunden.
V. Uppfyllelse av order
Orderhanteringen börjar nästa arbetsdag efter att betalningen krediterats säljarens bankkonto.
Butiken är skyldig att leverera paketet till köparen inom 30 dagar från kontraktets datum. Om
paketet inte har levererats inom denna tid har kunden rätt att säga upp avtalet, oavsett skäl som kan
hänföras till butiken eller leverantören. Butiken är skyldig att återbetala hela det belopp som betalats
av kunden, inklusive leveranspriset, inom 14 dagar efter mottagandet av meddelandet om uttag.
I händelse av omständigheter från butikens sida som förhindrar implementering eller snabb
implementering av en del eller hela beställningen kommer kunden att omedelbart informeras om
detta. Kunden har rätt att besluta att annullera beställningen eller dess delvisa genomförande, eller
att sänka priset. Butiken är skyldig att returnera hela det belopp som betalats av kunden, inklusive
leveranspriset, inom 14 dagar efter mottagandet av meddelandet om uttag eller en del av beloppet i
händelse av att meddelandet om partiellt uttag har mottagits.
Ett kvitto eller en momsfaktura kan användas för att reglera valutakursen för betalningen och
fakturan för fakturan kommer att utfärdas samtidigt med returen.
VI. Tillförsel
Dessa arbeten utförs av ett kurirföretag.
Säljaren är ansvarig för varorna fram till nu.
Säljaren är på sidan utan brister.
Leveranskostnaden läggs till varans pris vid orderbekräftelsen. Vinnaren hade rätt att köpa köpet.
VII. Utövandet av utrotning samt utveckling och utveckling
Kundtjänst Konsumenten har rätt att återkalla försäljningsavtalet, utan klagomål på varorna, inom 14
dagar efter leverans.
Konsumenten kan kontaktas via e-post eller e-post på e-postadressen kontakt@dildosy.pl.
Konsumenter kan använda formuläret nedan för att få en kopia av ordet i föreskrifterna.
Konsumenttjänster är inte tillgängliga, men inte inom 14 dagar från datumet, vilket inte är begränsat
till antalet bidrag som tillhandahålls av sändaren.
I slutet av perioden, se anmälan nedan. Denna period matchar inte om säljaren åtar sig varorna från
varorna.
Konsumenten bär kostnaden för att returnera varorna till säljaren.
Det är inte begränsat till 14 dagar från mottagandet av information eller information som du kan ha
fått från konsumentföreningen, vilket inte är begränsat till användning av någon av följande
information. Det är inte möjligt att ta reda på om du är intresserad av att delta i något av följande
ämnen, t.ex. hur man använder en konsument eller annan artikel på webbplatsen eller hur man
använder den på din konsumentwebbplats.
Vi rekommenderar att du inte tvekar att kontakta oss om du vill veta hur du gör det just nu.
I händelse av en upphörande eller ändring av konsumentrådet är beslutet inte nytt.
När det gäller en handduk kommer detta att korrigeras i kombination med en variant av märket,
vilket är en funktion av konsumenten för att minska konsumtionen.
Konsumenten förlorar rätten att säga upp avtalet i de fall som anges i art. 38 i lagen om
konsumenträttigheter av 30 maj 2014 och på deltagarlistan:
• För att säkerställa att du inte har en prefabricerad, rå applikationsspecifikation Konsumenter eller
andra användare av produkten;
• I händelse av en tvist är frågan om det finns ett samarbete mellan båda parternas mandatperioder.
• För att säkerställa att du kan följa beslutet kommer du inte att hållas ansvarigt på något sätt som
du väljer att följa bestämmelserna i detta avtal;
• i närvaro av en domstolsrepresentant som ändrade sin karaktär i slutet av domstolen, som inte
deltog i något förfarande;
• där tjänsten är ljud- eller visuella inspelningar eller datorprogramvara som levereras i ett förseglat
paket, om paketet har öppnats efter leverans;
• för leverans av tidningar, tidskrifter eller tidskrifter, med undantag för prenumerationsavtal;
• för leverans av digitalt innehåll som inte spelas in på ett konkret medium, om föreställningen
började med konsumentens uttryckliga samtycke före tidsfristen för att återkalla avtalet och efter att
ha informerat entreprenören om förlusten av rätten att återkalla kontraktet.
VIII. Säljarens klagomål och ansvar enligt garantin gentemot konsumenten
Säljaren, i enlighet med tillämpliga bestämmelser, ger konsumenterna två års garanti för fysiska eller
juridiska fel på varor som köpts i butiken.
Inom ett år efter upptäckten av att varorna inte överensstämmer med avtalet har konsumenten rätt
att kräva prissänkning eller återkallelse från avtalet, om bristen är betydande, om han rapporterar
denna bristande överensstämmelse till säljaren, såvida inte Butiken omedelbart och utan onödigt
besvär för konsumenten tar bort defekten eller ersätter produkten med en defekt. Denna
begränsning gäller inte om varorna redan har bytts ut eller reparerats, eller om butiken inte har
ersatt produkten med en felfri, eller om felet inte har tagits bort.
Klagomålet kan skickas till säljarens e-postadress: kontakt@dildosy.pl. För detta ändamål kan
konsumenten använda formuläret som bifogas bestämmelserna.
Ett klagomål enligt garantin behandlas inom 14 dagar från mottagandedatumet.
Om säljaren inte svarar på konsumentens önskemål inom 14 dagar betyder det att han ansåg att
förfrågningarna var motiverade.
Konsumenten ska skicka de annonserade varorna till säljaren efter överenskommelse av
fraktmetoden till säljarens adress. Konsumenten bär inte kostnaderna för transport av de
annonserade varorna.
Säljaren förbinder sig omedelbart efter att ha övervägt klagomålet och inte längre än inom 14 dagar
att ersätta produkten med en ny, reparera defekten eller återlämna de kostnader som avtalats med
konsumenten.
I händelse av avlägsnande av defekten eller utbyte av varan mot en ny, börjar garantiperioden när de
reparerade eller utbytta varorna levereras till konsumenten.
Om klagomålet inte accepteras kommer varorna att skickas tillbaka till konsumenten tillsammans
med motiveringen att avslå klagomålet och information på ett permanent medium (e-post eller
information som skickas med traditionell post) oavsett om säljaren samtycker till att det inte går att
tvistens lösning. Brist på säljarens förklaring innebär att han godkänner en tvistlösning utanför
domstol.
IX. Tvistlösning
I händelse av tvister föreslår säljaren att man använder vänskapliga metoder för att lösa dem.
Säljaren informerar om att på adressen http://ec.europa.eu/consumers/odr finns en onlineplattform
för att lösa tvister mellan konsumenter och företagare. Det är en enda butik för tvistlösning utanför
domstol om avtalsförpliktelser som följer av ett onlineförsäljningsavtal eller avtal om
tillhandahållande av tjänster.
I händelse av en tvist med en kund som är en konsument, föreslår säljaren att använda medling vid
provinsinspektionen för handelsinspektionen, som är behörig för säljarens säte, eller att använda
skiljedom vid Permanent Consumer Arbitration Court, behörig för säljarens säte.
I händelse av en tvist med en kund som är en juridisk person, en enhet utan juridisk person som kan
förvärva rättigheter och ådra sig skulder, eller en fysisk person som använder de tjänster som Butiken
erbjuder i samband med sin affärs- eller yrkesverksamhet, Säljaren föreslår att lösa tvisten i
provinsinspektionen lämpligt för säljarens säte.
Domstolen som är behörig att lösa tvister med kunden som är konsument är den gemensamma
domstolen som är behörig för kundens säte.
X. Försäljningsvillkor
Bestämmelserna i detta stycke gäller endast för kunder som är fysiska personer som driver ett
företag, juridiska personer eller enheter utan juridisk person som kan förvärva rättigheter och ådra
sig skyldigheter som gör en beställning i butiken i samband med deras affärsverksamhet eller
yrkesverksamhet.
Säljaren förbehåller sig rätten att föreslå en motsvarighet till att varorna är föremål för tjänsten eller
att dra sig ur avtalet eller dess del, om den mängd varor som beställts av kunden inte
överensstämmer med den faktiska lagernivån.
Säljaren är ansvarig gentemot kunden om den sålda produkten har en fysisk eller juridisk defekt
(garanti). Säljaren befrias från ansvar under garantin om köparen visste om bristen vid tidpunkten för
avtalets ingående eller 6 månader har gått sedan avtalet ingicks.
Kunden är skyldig att kontrollera varorna på ett sätt som är lämpligt för varorna i kurirens eller
leverantörens närvaro och att upprätta en rapport med en beskrivning av eventuella oegentligheter.
Om varans beskaffenhet gör det omöjligt att kontrollera det i kurirens närvaro, bör kunden
kontrollera varorna omedelbart. Underlåtenhet att kontrollera varorna leder till förlust av
garantirättigheter.
Vid oegentligheter är kunden skyldig att omedelbart meddela säljaren om dem på det sätt som
beskrivs i par. VIII. Bestämmelsen i par. VIII stycke 5.
I händelse av en tvist föreslår säljaren att lösa tvisten vid provinsinspektionen för handelsinspektion
eller någon annan institution som behandlar minneslösning av tvister som är behöriga för säljarens
säte.
Domstolen som är behörig att lösa eventuella tvister är den domstol som är behörig för säljarens
säte.
XI. Slutbestämmelser
Säljaren förbehåller sig rätten att ändra dessa bestämmelser om det är nödvändigt att anpassa
bestämmelserna till lagändringar, införande av nya tjänster eller tekniska förändringar. Ändringar av
bestämmelserna i förordningarna träder i kraft efter 14 dagar från det att kunderna informeras via epost om nya poster. En kund som inte accepterar det ändrade innehållet i föreskrifterna har rätt att
radera kontot i butiken.
Beställningar som görs innan ändringarna av förordningarna träder i kraft genomförs i enlighet med
dess tidigare lydelse.
Bestämmelserna i föreskrifterna utesluter inte några konsumenters rättigheter enligt allmänt
tillämplig lag.
I ärenden som inte omfattas av dessa föreskrifter ska de allmänt tillämpliga lagarna i Sverige gälla.
Förordningarna träder i kraft den 23 juni 2021.